Arculattervezés

 

Miért van értelme arculattervezéssel foglalkozni?

Már említésre került, hogy vizuális úton szerezzük a legtöbb információt, ami egyértelmű következményévé teszi a szolgáltatók/vállalatok vizuális megjelenésének egységességét, megjegyezhetőségét.

Egy jó arculat növeli annak hatását, amit egy adott termék képvisel, és segíti az ajánlások által végbemenő reklámozást is. Ha az arculat egységes, és minden felületen ezzel az egységes arculattal mutatkozik a cég, akkor az üzenete azt sugallja, hogy professzionális, szervezett munka folyik.

De mi is az az arculat?

A cég külvilág felé megmutatkozó képe. Egy olyan grafikai, vizuális kommunikáció, ami minden felületen bemutatja, képviseli a szolgáltatót. Ami még fontosabb a jó arculat segít kitűnni a konkurensek közül, és segíti a márkaismertséget, amivel bevétel emelkedéshez juttatja a céget, a forgalmat meg is többszörözheti.

 

Az üzleti arculattervezésnek elsődleges funkciói:

1. Brandépítés/márkaépítés    2. Felismerhetőség növelése     3. Vevőkör célzott megszólítása

A tervezés akkor lesz valóban célravezető, ha nem általánosságokból, esetlegesen a konkurens cég mintájára épül, hanem ha a cég valódi értékeit mutatja be. A vállalati arculatnak két oldala van, a tartalmi és formai, azaz vizuális. Hogy a kommunikáció sikeres legyen ennek a két oldalnak egymást erősítve kell működniük. Az üzleti arculatnak számos eleme van, de minden cégnél személyre szabott, hogy a különböző elemek közül melyekre van szüksége. Amik viszont alapvető elemei: logó, névjegykártya, fejléc.

Logó:

A logó grafikai motívum, ami a cégnek/vállalatnak jelképe is egyben. Minden arculattervezés a logótervezéssel kezdődik, és erre a jelképre építkezik az arculat többi eleme.

A logó tervezésekor be kell tartani több alapvető szabályt:

  1. képviselje a cég filozófiáját
  2. minden felületen felhasználható legyen (minőségi követelmények, kicsinyítés-nagyítás)
  3. fekete-fehéren is alkalmazható legyen

Névjegykártya:

A névjegykártya egy olyan eszköz, ami minden lényeges elérhetőségét megmutatja a cégnek/cégen belüli dolgozónak, ami a kapcsolattartáshoz szükséges.

Fejléc:

Egy cégnek rengeteg elintézendője akad írott formában (vevőkkel kapcsolattartás, szerződéskötések, anyagbeszerzés…). Ezért képezi szerves részét az arculattervezésnek a fejléc. A márkaismertséget is segít erősíteni, mivel nem tolakodó módon folyamatosan egy vizuális képet ismétel, ami rögzül a címzettekben.

A tárház persze kifogyhatatlan: mappa, képeslap, itallap, szórólap, plakát, programfüzet, levélpapír, boríték, naptár, termékcsomagolás, üvegcímke, molinó, roll up, üvegmatrica, autó-gépjármű reklám, cégtábla, céges bögre/pohár…