Grafikai tervezés

A grafikai tervezés fontos részét képezi az eladásnak, eladhatóságnak. Segíti a tömegből való kitűnést, a felismerhetőséget, a vevőkör megcélzását, megszólítását.

A tervezés folyamán figyelembe kell venni a lehetséges vevőkör igényeit, érzelmi identitását, hogy felfigyeljen a termékre/szolgáltatásra. De nem csak az a fontos, hogy az üzenetünk eljusson a megcélzott vevőkörhöz, hanem az is, hogy milyen formában.

A megjegyezhetőség kialakítása, célcsoportok szerinti értelmezhetőség alapvető elvárás a mai vizuális kommunikációban, mivel az emberi tapasztalás 70-80%-ban a vizualitásra alapul. Ez az első találkozási pont a vevő és a termék/szolgáltatás között. Legtöbbször itt dől el, hogy érdeklődőből vásárló lesz-e.

Ha a terméknek/szolgáltatásnak felejthető megjelenése van az emberek átsiklanak az adott terméken/szolgáltatáson, amíg valamelyik hasonló termék/szolgáltatás külső megjelenése meg nem ragadja a figyelmét. Ezért van az, hogy sokszor rosszabb minőségű termékek, akár magasabb eladási áron is kelendőbbek, mint a magasabb minőségű vetélytársaik. A grafikai tervezés ezért az egyik legfontosabb lépcsőfoka a termékek/szolgáltatások piacra dobásának.